2012. február 14.

Galamb gond

Néhány napja vettem észre, hogy faágak vannak az ablaketetőmben. Különösnek találtam, honnan kerülte ide ezek a faágak? Pár nap után észrevettem, hogy két házi galamb ágakkal a lábukon érkeztek. Beledobták az ágakat az etetőbe és lakmároztak egyet.  Ez így telt 3-4 napokon keresztül. Én kidobáltam az ágakat, ők hoztak még néhányat. Időközben megkérdeztem egy szakértőt (MME munkatársat), hogy mit csinálnak, és mit lehet velük csinálni, hogy ne hozzanak fel több ágat. A válasz: valószínűleg fészket építenek. Mindenhol megtelepednek, ahol találnak maguknak helyet. Védekezni ellenük elkergetéssel lehet. A elkergetéssel van egy kis gond. Ha megrezdítem a függönyt nem nagyon reagálnak rá. Az igaz, hogy összerondítanak mindent, de végső soron ők is városi madarak, ezért földre szórt magokkal kell etetni őket, hogy ne repüljenek fel.
Pár napja szembeötlött, hogy a házi galambok, a balkáni gerlék, és a kék cinegék párosával érkeznek. Náluk is van Valentin nap? Ki tudja, lehet, hogy csak a véletlen műve. 


u.i.: Etetésről ne feledkezzünk meg!! :)