2012. február 6.

Érdekesség

Ebben a pár havas napban néhány érdekességet vettem észre a madarak viselkedésén. Ezek olyan megfigyelések.  A széncinegéről nem is gondoltam volna, hogy ilyen félénk madár. Ez teljesen meglepett. Mára már a széncinege szinte teljesen városi madár.  A csuszkáról viszont nem mondható el ugyan ez, sőt! Amikor az ablaketetőt töltöttem fel, arra lettem figyelmes, hogy valami, vagy valaki csipog a szemben lévő fán. A csuszka volt az. Ott repkedett egyik ágról a másokra, tőlem kb. 2 méterre. Várta, hogy bemenjek és ő nyugodtan tudjon falatozni. Ugyan ez a helyzet a feketerigókkal. Amilyen félénkek voltak a tél elején, olyan bátrak most. Nem ijed meg, ha igen akkor csak a szomszédos faágra rebben és néz engem. Kíváncsi madarak. A házigalamb meg ért emberi nyelven! A függöny mögül beszélek neki, hogy menjen le, itt nem szabad lennie. Nem szeretem, ha a párkányra feljönnek. Összepiszkolnak mindent és rendetlenséget csinálnak. A szentbeszédem után csak néz, majd komótosan megfordul és lelibben. Váó!  Tehát vannak még kérdőjelek. :) Végül egy kis videó! Nem rég kaptam egy ismerősömtől. Ezúton is köszönöm Szomszéd Andrásnénak. 


Valamint ezt találtam egy hobbiboltban:
madaras szalvéta :)